Uitslag tevredenheidsonderzoeken dienstverlening en wonen

Geplaatst op woensdag 24 februari 2021

In 2020 heeft de gemeente een burgertevredenheidsonderzoek en klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd over de dienstverlening en wonen in de gemeente. Het gemiddeld rapportcijfer was een 7,5. Hier zijn we als gemeente natuurlijk blij mee. Hieronder kunt u lezen waar goed op werd gescoord en waar we als gemeente in gaan verbeteren.

 Greep uit de positieve punten

  • Vriendelijke receptionistes/telefonistes
  • Korte wachttijden bij bezoek aan het gemeentehuis
  • De website wordt goed bezocht
  • Zaken zijn eenvoudig online te regelen en terug te vinden
  • Vertrouwen in de wijze van besturen van de gemeente
  • Men voelt zich veilig en thuis in de buurt
  • Er zijn voldoende voorzieningen

 Verbeter- en aandachtspunten

  • Verbeteren terugbelverzoeken
  • Verbeteren ontvangstbevestiging
  • Snellere afhandeling van e-mails
  • Men wil graag meer geïnformeerd en betrokken worden, maar liever niet via bijeenkomsten
  • Overzichtelijkere website
  • Promoten apps zoals BuitenBeter en Blink (afval)

De gemeente is al gestart met de uitslagen van de onderzoeken om gericht een verbeterslag te maken. Wij willen iedereen die heeft deelgenomen aan het onderzoek van harte bedanken. Ondertussen hebben 10 respondenten bericht ontvangen dat ze een waardebon kunnen ophalen in het gemeentehuis voor hun deelname.