Klacht indienen
Klacht medewerker/bestuurder
Laat het de gemeente weten als u een klacht heeft over het optreden van een medewerker of bestuurder. Het geeft ons de kans uw klacht op te lossen en de dienstverlening te verbeteren. Meestal krijgt u binnen zes weken een reactie van de gemeente. Bij een ingewikkelde klacht krijgt u van de gemeente een reactie binnen tien weken.
U kunt ook schriftelijk een klacht indienen. Vermeld in de brief uw naam en adres, de datum van de gebeurtenis en een omschrijving van de klacht. Stuur uw brief naar gemeente Someren, t.a.v. college van burgemeester en wethouders, Postbus 290, 5710 AG Someren.
Een klacht indienen bij Gemeenschappelijke regeling Peelgemeenten
Gemeenschappelijke regeling Peelgemeenten voert namens de gemeente taken uit op het gebied van:
- Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
- Jeugdwet
- Minimaregelingen
- Wet gemeentelijke schuldhulpverlening
- Inburgering
Bent u niet tevreden over de manier waarop u bent geholpen door deze organisatie? Dan kunt u een klacht indienen. Bijvoorbeeld als u vindt dat u niet correct bent behandeld, niet goed bent geïnformeerd of te lang heeft moeten wachten op een reactie.
Wat is een klacht?
Een klacht gaat over de manier waarop u bent behandeld door medewerkers van Gemeenschappelijke regeling Peelgemeenten. De klachtenprocedure is niet bedoeld om bezwaar te maken tegen een besluit dat is genomen. Wilt u bezwaar maken tegen een besluit, zoals een afwijzing van een aanvraag? Dan volgt u de bezwaarprocedure. In het besluit waartegen u bezwaar wilt maken is uitgelegd hoe u bezwaar kunt maken.
Hoe dient u een klacht in?
U kunt uw klacht eenvoudig indienen via een online klachtenformulier. Klik op onderstaande link om het formulier te openen:
https://mijnondersteuningindepeel.nl/formulier?formulierid=KF001
U kunt uw klacht ook per post indienen, gericht aan:
Gemeenschappelijke regeling Peelgemeenten
ter attentie van de klachtencoördinator
Postbus 3
5750 AA Deurne
Een schriftelijke klacht moet zijn ondertekend en u moet hierin ten minste uw naam en adres, de dagtekening en een omschrijving van de klacht vermelden.
Na ontvangst van uw klacht neemt Gemeenschappelijke regeling Peelgemeenten deze in behandeling. U ontvangt binnen enkele werkdagen een bevestiging en informatie over het verdere verloop.
Als u hulp nodig heeft bij het indienen van een klacht, kunt u iemand uit uw netwerk vragen om dit namens u te doen. Als dit niet gaat kunt u ook een beroep doen op een onafhankelijke cliëntondersteuner.
Andere klachten
Voor klachten over de plannen van de gemeente gelden andere inspraakregelingen.
Klachten over de politie of woningbouwvereniging dient u in bij deze organisaties zelf; zij hebben een eigen klachtenregeling.